Importanta unei săli de forta Iasi


În general, după o activitate de 8 ore desfășurată de către persoanele adulte și de 4-6 ore de către copii și adolescenți, energia fizică și psihică se epuizează și apare fenomenul de oboseală. Aceasta se manifestă prin slăbirea capacității de muncă și de concentrare a atenției.

Oboseala este un fenomen fiziologic normal și dispare după ce ne-am odihnit. Când însă senzația de oboseală persistă și după trecerea timpului destinat odihnei ne indică faptul că ori munca este prea epuizantă, ori că odihna nu este bine organizată. Dacă oboseala persistă, poate apărea starea de epuizare sau de oboseală cronică, cunoscută sub denumirea de surmenaj. Totul poate fi combătut prin alegerea unei săli de forta Iasi.

Surmenajul este o oboseală de durată, manifestată printr-o senzație neplăcută de slăbire generală, lipsă de interes pentru muncă, dureri de cap, tulburări de somn, scăderea poftei de mâncare și a capacității intelectuale (gândire, memorie, atenție, imaginație etc.).

Surmenajul apare la oamenii care muncesc intens, fără un program chibzuit, la studenții care nu învață în mod planificat și trag tare abia către sfârșitul semestrului sau anului școlar.

În zilele noastre, o cauză importantă a oboselii nervoase o constituie viața din ce în ce mai zgomotoasă și mai agitată a orașelor. Zgomotul marilor orașe, cauzat de circulația intensă a mașinilor, tramvaielor, troleibuzelor, trenurilor, avioanelor etc., tulbură munca intelectuală, împiedică somnul necesar refacerii forțelor și duce la apariția tulburărilor de natură psihică, printre care și surmenajul.

Măsurile de combatere a surmenajului, prin organizarea și respectarea timpului necesar de odihnă, relaxarea în zone mai izolate și mai puțin populate, sunt un remediu sigur de prevenire a oboselii fizice și intelectuale.

Gimnastica practicată acasă sau de preferat în aer liber, stă la baza educației fizice. Ea constă în mișcări ale corpului, efectuate astfel pentru a antrena toate grupurile musculare și toate organele corpului. Gimnastica nu trebuie practicată numai de către sportivii de performanță și nici numai în școli, în cadrul orelor de educație fizică, ci trebuie să devină un mijloc zilnic de întărire a sanătății și de mărire a capacității de muncă.

Indiferent de alegerile pe care le faci, nu uita că este indicat să faci sport cel puțin 30 de minute pe zi. Alege o viață sănătoasă și uită de orice grijă!